Dag 3 - Reisverslag uit Ballybofey, Ierland van Daan en Lily - WaarBenJij.nu Dag 3 - Reisverslag uit Ballybofey, Ierland van Daan en Lily - WaarBenJij.nu

Dag 3

Door: Daan en Lily

Blijf op de hoogte en volg Daan en Lily

23 Juli 2016 | Ierland, Ballybofey

We zijn vandaag vertrokken uit het grauwe Belfast naar de noordkust van Ierland. Hier hebben we de Giant Causeway bezocht. Dit zijn grote zeshoekige stenen blokken die strak tegen elkaar staan. De Ieren weten niet precies hoe dit is ontstaan. Voor veel natuurverschijnselen hebben ze daarom een mythe bedacht. Zo zou het hier het geval zijn dat er een reus was die naar Schotland wilde. Hij gooide daarom stenen blokken in het water om een brug te maken.

Een logischere verklaring zou zijn dat de blokken miljoenen jaren geleden doormiddel van aardverschuivingen naar boven zijn geduwd.
Onze reis ging verder naar een klein dorpje op een schiereiland. Om hier te komen moesten we eerst met een grote pont over. Dit scheelde een hele omreis om op het schiereiland Inishowen te komen. We bezochten het kleine museum Doagh Famine Cottage. Hier kregen we eerst een kopje thee en een boterham met jam aangeboden. Een Iers welkom zal maar zeggen ;) Alles was een beetje krakkemikkig en zo ook de stoelen. Het was in ene muisstil toen Daan met een klap door zijn stoel zakte… gelukkig niets gebroken ;)

Het museum liet zien hoe de mensen vroeger leefden in het noorden van Ierland. Een aantal kleine huisjes met daken van turf en helmgras stonden er nog om van binnen te bekijken. Tot 1983 heeft hier een familie gewoond in omstandigheden die wij ons niet kunnen voorstellen.

Het hotel in Ballybofey is een oud hotel met overal tapijt en krakende vloeren. Een waar doolhof. We kunnen iedere keer op een andere manier van onze kamer naar de receptie lopen! ’s Avonds hebben we met een aantal reisgenoten gegeten in de pub. Om 22.00 uur begon de livemuziek. Een heerlijke en gezellige avond, waarbij Daan genoten heeft van de plaatselijke Wiskey Bushmill.

• 28 Juli 2016 - 09:02

Pras:

Lekker Daantje, gewoon slopen die handel