Dag 10 - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Daan en Lily - WaarBenJij.nu Dag 10 - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Daan en Lily - WaarBenJij.nu

Dag 10

Door: Daan en Lily

Blijf op de hoogte en volg Daan en Lily

30 Juli 2016 | Ierland, Dublin

We zijn in Dublin! Met de bus hebben we een stadstour gemaakt. We hebben de wereldberoemde Jameson Whiskey destilleerderij bezocht. We hebben hier een rondleiding gekregen van een Ierse man die een klein beetje Nederlands sprak. Erg leuk en interessant! Daan herkende veel processtappen uit het bierbrouwen. Uiteraard konden we aan het einde van de rondleiding de verschillende Whiskey’s proeven… vooral de cocktail Jameson Whiskey met ginger ale, ijs en limoen was een lekker drankje ;)

De middag kregen we vrije tijd. Cultuur snuiven, shoppen en een drankje doen in één van de vele (ze zeggen meer dan 1000) pubs in Dublin. Het was leuk om de Ierse sfeer te proeven. De bus vertrok om 18 uur terug naar het hotel. Wij hebben ervoor gekozen om op eigen gelegenheid terug te gaan en nog wat te eten in de stad. We kozen voor een leuk Italiaans zaakje. Hier hebben we rijk gevulde pasta met zeevruchtjes gegeten.

Met de Luas (soort tram) zijn we terug gereden naar het hotel. Ideaal, je stapt midden in de stad in en je wordt, drie kwartier later, bijna voor de deur afgezet.

Morgen kunnen we heerlijk uitslapen en vertrekken we om 11 uur naar het vliegveld. We kijken terug op een drukke maar leuke vakantie. Ierland is een bijzonder land. Het platte land (dat is alles buiten Dublin) bestaat vooral uit boerenland, bergen, schapen, kleine dorpjes en heel weinig inwoners. Doordat er meer kansen in Dublin zijn trekken veel jongeren naar de stad. Het contrast is groot en dat was goed om te zien. We hebben genoten!

Slán agat!

• 31 Juli 2016 - 17:21

Gerard:

Hé petekind en Lily,
    Wat een leuke verslagen weer. Net terug van mijn eigen vakantie alles doorgelezen. Geniet nog lekker na en tot snel.

• 31 Juli 2016 - 20:18

Marjan:

Hallo luitjes,
    Bedankt dat we mee mochten genieten met jullie vakantie in dit bijzondere land. Dat was leuk! We hebben begrepen dat het behoorlijk groen is. Nu lekker nagenieten!! Groetjes van Nico en Marjan