Dag 15 - Reisverslag uit Mammoth Lakes, Verenigde Staten van Daan en Lily - WaarBenJij.nu Dag 15 - Reisverslag uit Mammoth Lakes, Verenigde Staten van Daan en Lily - WaarBenJij.nu

Dag 15

Door: Daan en Lily

Blijf op de hoogte en volg Daan en Lily

31 Juli 2015 | Verenigde Staten, Mammoth Lakes

Opa gefeliciteerd!!!

Om 8 uur vetrokken we vanuit Las Vegas, dat in de Mohave woestijn ligt, richting het westen. Onze reis zou dwars door de Death Valley gaan. Deze vallei doet zijn naam eer aan, want hier is echt niks te beleven. Het is een grote, droge vlakte tussen twee bergketens. Duizenden jaren geleden heeft hier een meer gelegen, waar de laagvlakte een overblijfsel is. De temperatuur komt hier nooit onder de 30 graden. Het was nu 40 graden toen we het bezochten. Gelukkig was het bewolkt, minpuntje is dan wel dat je minder kleur in de bergen ziet (het zand heeft verschillend kleuren door mineralen in de grond). Er groeit hier helemaal niets, nog geen grassprietje en dat op ongeveer 39.000 km2.

Na dit hete avontuur vervolgde we onze reis verder naar het westen. in de verte doemde grote bergketens zich aan. Dit waren de Sierra Nevada. Het hooggebergte van Californië. De hoogste bergen zijn hier wel 4000 meter. Onderweg stopten we in het stadje Bisschop. Hier was een plaatselijke bakkerswinkel, dat beweerde Nederlands brood te verkopen. De eerste eigenaar was een Nederlander (100 jaar geleden). Voor Amerikaanse begrippen was er een enorm aanbod van broodsoorten maar er was niets Nederlands aan ;).

Rond 17.30 u kwamen we aan in ons hotel. We overnachten in de bergen, een skigebied bij het plaatsje Mammoth Lake, hoog in de Sierra’s. Hier is het een schappelijke 22 graden. De Duitse en Oostenrijkse invloeden zijn goed te zien. Het begin van de avond hebben we lekker in de hot tub gezeten. Lekker gegeten in het stadje en nu lekker slapen. Morgen bezoeken we Yosemite park en rijden we naar San Fransisco.

Groetjes, Lily en Daan

• 31 Juli 2015 - 18:06

Marjan En Vincent Lommerse:

Ha lieverds,

net terug van vakantie heb ik al jullie verslagen zitten lezen. Het moet een geweldige reis zijn!
    Geniet nog lekker even zo de laatste dagen van jullie reis. Ik blijf jullie weer volgen!

• 31 Juli 2015 - 19:46

Ria Kruik:

Ha lieverds.
    Zomaar even zeggen dat wij zo genieten van jullie reisverslagen. Hoop dat jullie nog hele fijne dagen zullen hebben. Wat zullen jullie veel te vertellen hebben van jullie reis, als jullie weer thuis zijn.
    Dikke knuffel van Jaap en Ria

• 01 Augustus 2015 - 18:12

Nellie En Andre:

hoi Daan en Lily

Wat een belevenis!!!
    Wat zien jullie veel we volgen jullie op de voet.
    Echt heel cool allemaal.
    Ik zie alles van de films van Bassie en Adriaan