Dag 9 - Reisverslag uit Yellowstone, Verenigde Staten van Daan en Lily - WaarBenJij.nu Dag 9 - Reisverslag uit Yellowstone, Verenigde Staten van Daan en Lily - WaarBenJij.nu

Dag 9

Door: Daan en Lily

Blijf op de hoogte en volg Daan en Lily

25 Juli 2015 | Verenigde Staten, Yellowstone

En ja hoor het was vandaag wéér 8 uur dat we vertrokken. Gelukkig duurde deze rit niet lang, want binnen een uur reden we het National Park Yellowstone binnen. Waauuuw! Wat is dit een prachtig gebied. Voordat we op vakantie gingen maakte de trip naar dit gebied de doorslag dat we voor deze reis met Kras kozen.

Het Park is enorm groot, zo’n 9000 km2. In 1 dag is dat niet te doen. Gelukkig gaan we morgen ook een groot deel bekijken. Er leeft hier veel wild in de natuur. Bizons, wapiti’s, veel verschillende vogelsoorten, wolven en beren.

We hebben mooie tussenstops gemaakt, zodat we veel foto’s konden maken. Het meest bijzondere van het park is dat er een groot vulkanisch plateau ligt op 2500 meter hoogte. Hierdoor zijn er veel warmwater bronnen en geisers. Maria vertelde dat de eerste pelsjagers die hier in 1800 kwamen dachten dat ze de Hel hadden ontdekt. Je weet niet wat je ziet als je die rokende plekken bekijkt. De ene bron borrelt als een rare oersoep. De andere spuwt om de zoveel tijd water omhoog.

’s Middags bekeken we een grote canyon die ontstaan is door de zuren die in het water zitten die erosie veroorzaken. Hier was de waterval van 93 meter hoog een waar hoog(s)tepunt. We hebben Elanden, Wapiti’s en als klap op de vuurpijl een aantal kuddes bizons gespot.

Als er wild is kom je daar snel achter. Alle auto’s stoppen om een glimp op te vangen van de dieren. De bizons maakten het wel heel grappig. In de verte zagen we dat er bizons aan de rand van de weg draafden onze kant op. Ze gingen rakelings langs de bus, en voor altijd op onze foto camera.

Aan het eind van de middag reden we naar het plaatsje West Yellowstone, aan de west ingang van het park. Dit ligt in de staat Montana, de 6e staat die we bezoeken.

Groetjes Lily & Daan

• 26 Juli 2015 - 13:34

Opa Ther:

Je vader en ik zitten naar jullie verrichtingen te kijken en wensen jullie van uit Maastricht nog heel veel reisgenoegen. Opa en Wil