Dag 8 - Reisverslag uit Cody, Verenigde Staten van Daan en Lily - WaarBenJij.nu Dag 8 - Reisverslag uit Cody, Verenigde Staten van Daan en Lily - WaarBenJij.nu

Dag 8

Door: Daan en Lily

Blijf op de hoogte en volg Daan en Lily

24 Juli 2015 | Verenigde Staten, Cody

Het zou vandaag een lange dag worden in de bus. We vertrokken om 8 uur vanaf Cheyenne naar het cowboystadje Cody. Dit stadje licht noord-westelijk in de staat Wyoming, grenzend aan het Yellowstonepark. De rit was 630 kilometer. Om de 2 uur hielden we een tussenstop. ’s Ochtends op een plek waar veel truckers pauzeren. Dat was wel prachtig die grote trucks. ’s Middags in een middelgroot stadje Casper dat een waar knooppunt was voor truckers en reizigers. Een oase midden in een zee van gras. De rit ging namelijk dwars over het platte land van Amerika, de great plains. De plains beslaan wel 8 staten in Amerika. In de 19e eeuw werden deze plains bevolkt door miljoenen bizons en prairie indianen die leefden van de jacht op de bizons. Eind 19e eeuw was de bizon bijna uitgeroeid door het afschieten door de blanken. De plains zijn nu grotendeels leeg en worden voor veeteelt gebruikt.

Ook in Casper was het weer lastig een gezonde lunch te vinden. Het is wel even leuk wat over de Amerikaanse keuken te vertellen. Elk zichzelf respecterend stadje heeft minimaal een Mc Donalds en als ze iets groter is ook een burgerking, subway, pizzahut en Wendy’s. Je begrijpt het al, de manier van eten is big flavours en op snelheid serveren is een must. De Amerikaan houdt blijkbaar meer van de standaard smaken dan van een uitdaging in de keuken. De prijzen in de supermarkten zijn bijna nog hoger dan in de restaurants. Geen wonder dat we zoveel dikke mensen zien hier.

Aangekomen in Cody bleek dit een stadje te zijn waar ze op de legende van Buffalo Bill Cody lekker voortborduurden. Veel vlaggen en blokhutten met souvenirs van cowboyhoeden tot T-shirts. Na een helaas vette hap door het tijdgebrek, maakten we ons op om een heuse rodeo bij te wonen.

De rodeo begon om 20.00 uur. Dit bleek een waar spektakel te zijn. Na een gezamenlijk gebed(!) en het Amerikaanse volkslied ging de rodeo van start. Alles wat je van een rodeo mag verwachten passeerde de revue. Het was erg leuk om mee te maken. Na afloop werden we met de schoolbus terug gebracht bij het hotel. We overnachten in het Buffalo Bill Village, waar we in een cabine sliepen. Een huisje dat als hotelkamer was ingericht.

Groetjes Lily & Daan