Dag 5 - Reisverslag uit Moab, Verenigde Staten van Daan en Lily - WaarBenJij.nu Dag 5 - Reisverslag uit Moab, Verenigde Staten van Daan en Lily - WaarBenJij.nu

Dag 5

Door: Daan en Lily

Blijf op de hoogte en volg Daan en Lily

21 Juli 2015 | Verenigde Staten, Moab

Howdy foock’s!

Vandaag startte we de dag met een ontbijt in het hotel. Het ontbijt start voor een Amerikaan vaak met zoet, voor ons hartige startende Hollanders is dat wel even wennen. Aan onze tafel kwam een aantal locals (haha) eten waarbij 1 man een bord vol met wafels, slagroom en saus had! Je snapt dat wij wel even met onze ogen moesten knipperen. Meer nog dat deze man al minstens 120 kilo woog. Pfff do we need to say more ;)

Om 9 uur vertrokken we naar het National Park Canyonlands. Dat is een park waar de meeste Canyons te vinden zijn. Het ligt 30 mile van het park Archers, dat we gisteren bezochten. Het is verbazingwekkend hoe verschillend de parken zijn. In het park reden we naar diverse viewpoints om te kunnen wandelen en foto’s te maken. We hadden graag wat foto’s geplaatst maar helaas gaat het uploaden van foto’s niet goed op de site van waarbenjij.nu. Op 1 viewpoint hebben we mooie foto’s gemaakt van een boog met schitterend uitzicht over de Canyons. Tijdens het wandelen spotte Daan een roofvogel. Lily schoot gelijk wat foto’s en wat bleek; hadden we de roodstaartbuizerd gefotografeerd. Dat gebeurt niet vaak, want het dier is vooral ’s avonds en ’s ochtendsvroeg actief. Bij het laatste viewpoint kon je een uitleg bijwonen van een parkranger. De ranger vertelde enthousiast over het ontstaan van de Canyons. Door middel van klassieke muziek werd het verhaal kracht bijgezet. De Canyons zijn ontstaan door een opgedroogde zee, opstuwing van de aarde en door erosie door wind en water. Door de muziek werden deze elementen met luisteren duidelijk gemaakt. Ze eindigde haar verhaal op een mooie manier. Ze zei dat het soms goed is je door de natuur te laten overweldigen door te kijken en te luisteren met je hart i.p.v. het rationeel bekijken. Erg inspiratievol!

Hierna reden we naar het Dead Horse point. Dit ligt zo’n 20 mile van de Canyonlands. Vroeger werden de wilde paarden door de cowboys samengedreven op deze berg. De berg is omgeven door kliffen en er is maar 1 toegangsweg. Deze weg werd afgesloten en zo konden de paarden geen kant op. De legende wil dat de cowboys de mooiste en sterkste paarden temden en de rest achterlieten (rotzakken ;)). Het uitzicht was wederom geweldig! Op deze plek hebben we ons middagmaal gegeten. Rond 15 uur reden we terug naar het hotel.

Lily had het zwembad al eerder gespot en deze keer konden we wel met ons pasje binnenkomen voor een welverdiende duik. Heerlijk! ’s Avonds hebben we gedineerd in de Blue Pig, waar je alles van het varken kan eten, behalve z’n… We kozen voor een grote BBQ rib full portie met z’n 2en. Dat was een goede keus want ’t was meer dan genoeg. Daarna zijn we nog het stadje Moab in geweest om wat leuke winkeltjes te bekijken en wat van de American way of life te zien.

Morgen vertrekken we naar Denver. Dan gaat de reis richting het oosten, naar de staat Colorado.

Groetjes, Lily & Daan

• 21 Juli 2015 - 18:33

Priscilla Wolvers:

Hebben jullie ook paardjes bijeen gedreven en een mooie voor prasje uitgezocht?

Die roofvogel was wel geluk hebben dan! Super tof dat jullie die nog even op de foto hebben gezet!

Wij sluiten de dag ook altijd af met een duik jn het zwembad, heerlijk toch?!

Geniet er van!

Jantien en Pris