Dag 4 - Reisverslag uit Moab, Verenigde Staten van Daan en Lily - WaarBenJij.nu Dag 4 - Reisverslag uit Moab, Verenigde Staten van Daan en Lily - WaarBenJij.nu

Dag 4

Door: Daan en Lily

Blijf op de hoogte en volg Daan en Lily

20 Juli 2015 | Verenigde Staten, Moab

Vandaag zaten we wederom om 8 uur a.m. in de bus op weg naar het Arches National Park in Utah. Utah is de mormonen staat van de VS. Gesticht door de mormonen, een strenge stroming binnen het christendom. De staat grenst noordelijk aan Arizona waar we de afgelopen 2 dagen verbleven. De klok ging een uurtje vooruit, ze hanteren in Utah de ‘Rockies’ tijd.

De rit ging voor een deel door het Navajo gebied waar we gisteren ook reden. Vanaf Kayente reden we richting het noorden op weg naar de plaats Moab waar we 2 nachten verblijven. Onderweg stopten we op de plek waar in de film Forrest Gump de scene waar Forrest zegt: ‘For some reasone I start to ran’. Waar hij midden in de woestijn van Utah met een dikke baard rent van oost naar westkust VS gevolgd door vele mensen, omdat hij zin had om te rennen. Erg grappig!
Het Arches Park is vlakbij voor Nederlandse begrippen, het is 10 mile rijden naar dit park vanaf Moab. Het park heeft de grootste concentratie boog bruggen en gaten (windows genoemd) van zandsteen in de VS. De bogen zijn uitgesleten door miljoenen jaren van erosie. Het gesteente zandsteen en zoutlagen zijn restanten van een grote zee waar het Grote zout meer (Great Salt Lake) een restant van is. De zoutlagen geven prachtige schakeringen in het decor van de natuur. De grote pieken van rotsen zijn ontstaan doordat er een breuklijn in de aardkorst aanwezig is. In miljoenen jaren zijn de bergachtige rotsen naar boven gestuwd. De wind en de regen deden de rest. Ongelofelijk dat dit bestaat en bijna niet te bevatten dat het echt is. In 1 woord prachtig!

Aan het begin van de avond kwamen we aan in Moab. Een gezellig stadje dat populair is bij vakantiegangers. Vroeger was de stad beroemd door de uranium dat de bewoners uit de grond haalden. Maar aan alles komt een einde en zo ook aan de uraniumwinning. Aangekomen in het hotel, gingen we op zoek naar een leuk eettentje dat we vonden in de vorm van een steakhouse. Lekker en typisch Amerikaans!

We genieten met volle teugen in het land van de onbegrensde mogelijkheden. De weidsheid van het land, de gemoedelijke sfeer en de overweldigende natuur, waarbij je elke dag denkt kan het nog mooier, maken onze huwelijksreis tot nu toe tot een feestje!

Morgen mogen we een uurtje langer slapen. Er staat een halve dag ingeplant met een bezoek aan nog twee natuurparken, daarna hebben we de tweede helft van de middag en de avond vrij. Vanaf dinsdag zullen we de woestijn van de zuid-westelijke staten verlaten en richting de ‘Rockies’ in het oosten reizen.

Groetjes Daan & Lily

• 20 Juli 2015 - 16:48

Cees:

Jullie hebben het naar je zin merk ik al! Leuke verhalen!

• 20 Juli 2015 - 16:52

Vincent En Marjan Lommerse:

Ha Daan en Lily,

Leuk om jullie verslag te lezen. Jullie genieten met volle teugen, dat is te merken!
    Heel veel plezier!

• 20 Juli 2015 - 17:10

Pap En Mam:

Wat is het heerlijk om steeds weer te lezen dat jullie zo genieten. En jullie verhalen zijn leuk om te lezen. Nog heel veel plezier. Dikke kus van Jaap en Ria

• 20 Juli 2015 - 19:05

Petra :

Hoi Lily en Daan,
    Wat een leuke verhalen. Hoe is het reisgezelschap, waarmee jullie op pad zijn?
    Jullie zien ontzettend veel en genieten ervan, ga zo door!
    groeten Petra

• 21 Juli 2015 - 14:12

Suus:

Haaaaaiii!!!
    wauw zo gaaf om te lezen, mooi is het daar huh :D!!!!
    I know het is PRACHTIG!!!! :)
    Leuk al jullie verhalen, geniet geniet en nogmaals GENIET ervan!!!!
    Have FUN!!! Groetjes Suus