Dag 2 - Reisverslag uit Flagstaff, Verenigde Staten van Daan en Lily - WaarBenJij.nu Dag 2 - Reisverslag uit Flagstaff, Verenigde Staten van Daan en Lily - WaarBenJij.nu

Dag 2

Door: Dan en Lily

Blijf op de hoogte en volg Daan en Lily

18 Juli 2015 | Verenigde Staten, Flagstaff

De dag begon vroeg met een ‘wake up call’ om 6.15 uur. Onze kennismaking met het Amerikaanse ontbijt beviel goed. We hebben kozen voor een beagle geroosterd met gebakken ei, bacon en kaas. Met 1 broodje ben je gelijk klaar. Ze handteren hier wel rare prijzen zoals 6.99 dollar of 4,54 zodat je altijd een handvol Nikkels in je portemonnee hebt. Daarna op naar de bus, we vertrokken om 8 uur.

De rit ging door Las Vegas richting het zuiden. Onderweg werd er van alles verteld over de plekken waar we doorheen reden. Het is bijzonder om te zien dat Las Vegas zo’n oase van groen is midden in de Mohave woestijn. De stad is gebouwd op een plek waar natuurlijke waterbronnen liggen. De Native Americans, zoals de indianen hier worden genoemd, woonden hier al lang voor de Europeanen hier kwamen wonen. Las Vegas werd groot in de jaren 30 door het bouwen van de Hoover dam. Hierdoor kwamen er veel arbeiders naar de stad. Het legaliseren van gokken deed de rest.

Onze eerste stop was aan een klassiek stuk route 66 in het plaatsje Seligman. Hier waren veel winkeltjes, klassieke auto’s en restaurantjes. Dit stadje ligt te blaken in de zon. Het was rond 11 uur en dan is het al ruim 30 graden. Hierna vervolgde we onze reis naar het Colorado plateau. Een groot stuk land dat in miljoenen jaren is ontstaan en waar de Grand Canyon het hoogtepunt is. Om 15.30 u waren we dan in de Grand Canyon. Wauw wat was dat fantastisch! Je denkt dat je op laagland loopt maar in werkelijkheid sta je op een mijl (1,6 km) hoogte. De Grand Canyon is allemaal uitgesleten aardlagen, wel 10 soorten zie je in verschillende kleuren. In de diepte stroomt de Coloradorivier. Je krijgt er wel zwabberbenen van, want wat is het hoog! Mensen doen soms ontzettend eng voor het maken van een foto. Na een wandeling van 1,5 uur werden we beloond met het lekkerste ijs ten westen van de Mississippi volgens de reisleidster. Dat viel goed in de smaak.

Rond 18 uur reden we naar ons motel in Flagstaff. Als afsluiting van de dag dineerden we in een leuk tentje wat echt zo’n Amerikaans wegrestaurant is. Hier was het erg gezellig en lekker. Op naar morgen. Dan bezoeken we Monument Valley.

Groetjes Lily & Daan

• 18 Juli 2015 - 17:55

Ria Kruik:

Hoi Daan en Lily. Het gaat nu goed met de reisverslagen. Ze zijn allemaal binnen gekomen via jullie blog. Fijn dat jullie zo genieten. Guusje maakt het goed. Ze heeft gisteren een geweldige dag gehad met Finn. En Finn met Guusje. Het was erg leuk om te zien. Van ons een dikke knuffel. Liefs van mam