Dag 1 - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Daan en Lily - WaarBenJij.nu Dag 1 - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Daan en Lily - WaarBenJij.nu

Dag 1

Door: Daan en Lily

Blijf op de hoogte en volg Daan en Lily

17 Juli 2015 | Verenigde Staten, Las Vegas

Jaaa, vandaag 16 juli was het dan eindelijk zover. Om 11.15 u vertrokken we naar de States. Er was nog even consternatie om het spannend te maken. De ESTA aanvraag was niet goed gegaan thuis. De ESTA moet je afsluiten als je naar Amerika gaat, anders kom je het land niet in. We konden om 8 uur dus niet goed inchecken. Gelukkig hadden we de tablet meegenomen, waardoor we via internet uiteindelijk wel de goede codes konden invullen. Helaas konden we, door het late inchecken, niet naast elkaar zitten. 10 uur schuin naast elkaar met een pad ertussen was een opgaaf ;p. De vlucht, die rustig verliep, ging over Groot Brittannië, Ierland, langs Groenland over de Atlantische Oceaan en dan over Canada over de VS naar de zuidelijke staat Texas, om te landen in Houston. We kwamen plaatselijke tijd 2.10 pm aan (14.10 voor de Nederlanders onder ons). Na een aantal paspoortcontroles (meneer en mevrouw heeft u meer dan 10.000 dollar bij u? was het maar zo :D, meneer wat importeert u, planten, fruit, exotische vissen? Waarom bent u in de VS?) konden we even bijkomen met een echte Amerikaanse maaltijd. Pulled porck, worst, koolsla en aardappelsalade. Gelukkig
maar voor 1 persoon gehaald, wat meer dan genoeg was. Frisdrank bleek alleen in liters te zijn. Daan had een halve liter gepakt voor frisdrank, bleek de kop alleen voor koffie te zijn. Het is even wennen alles big, bigger, biggest.

Na 3 uur wachten op Airport Houston vertrokken we met een kleine vertraging van een half uur naar Las Vegas. Wat een schitterend uitzicht over de woestijn! (zie foto). 19.45 pm landden we in Las Vegas. Erg gaaf om vanuit de lucht te zien dat alles laag is gebouwd behalve The Strip. Hier zijn enorme hotels gebouwd. De één nog groter dan de ander om nog meer op te vallen.

Maria is onze tourleidster de komende 3 weken. Een vrouw met weinig pit, maar met veel kennis over Amerika. We moeten dichtbij haar staan om haar Vlaams goed te kunnen horen.

We logeren vanavond in Hotel Circus circus op de7de verdieping van de 25. De lift gaat super snel! Nadat we onze koffers in onze kamer hadden gezet, zijn we opzoek gegaan naar een tentje om te eten. We wisten niet wat we mee maakten. Het hotel is één groot pretpark met casino’s, achtbanen, bowlingbaan, zwembad en zelfs een circus.

Nu gaan we lekker slapen, want we zijn al meer dan 24 uur op. Morgen vertrekken we naar de Grand Canyon en Flagstaff.

Groetjes, Daan en Lily

• 18 Juli 2015 - 09:32

Priscilla En Cees:

Heej tortelduifjes,

Fijn dat jullie goed zijn aangekomen, jammer van die vliegreis.. Wilde er niemand ruilen?

Benieuwd wat jullie van Amerika vinden!

Geniet er van!

• 18 Juli 2015 - 17:55

Petra Witteman:

Hoi Daan en Lily,
    Wat een toestand op de luchthaven, wij vertrekken de 28 ste juli. Gaan gelijk controleren of de code`s goed staan.
    En ja die grote bekers weet ik nog van 20 jaar geleden, heb je al koffie gedronken uit een rietje?
    O ja je drinkt geen koffie. Geniet van alle mooie vergezichten! Veel plezier
    We hebben van de week een keer gebadmintond in Sassenheim met 11 personen, warm , in het begin viel het tegen, maar toch goed om wat te doen. Maar voor jullie nu vakantie!
    groeten Petra