Dag 9 - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Daan en Lily - WaarBenJij.nu Dag 9 - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Daan en Lily - WaarBenJij.nu

Dag 9

Door: Daan en Lily

Blijf op de hoogte en volg Daan en Lily

29 Juli 2016 | Ierland, Dublin

We zijn vandaag vertrokken naar Dublin. Een reis van 310 km. Op onze route naar Dublin zijn we gestopt in Adele, een klein dorpje waar nog veel huizen staan met rieten daken. Even verderop zijn we gestopt bij St. Patrick The Rock of Cashel. Dit is een hele grote kathedraal waar de resten nog van over zijn. Amieke, onze reisleidster, heeft ons hier een interessante rondleiding gegeven. Het is een prachtige middeleeuwse nederzetting waar sinds de 4e eeuw de koningen van Munster zetelden.

Het hotel waar we overnachten, net buiten Dublin, is een héle grote! Wel meer dan 700 kamers. Het diner was dan ook in een grote zaal waar je goed moest kijken waar je mocht gaan zitten. Een fabriek op topsnelheid. Je had je laatste hap nog in je mond en je lege bord werd al onder je neus weggehaald. En voor je het wist was het volgende gerecht geserveerd.

Na het diner hebben we een wandeling gemaakt buiten. Een groot deel gaat over paden nabij de golfbanen. Hierna doken we de pub in met een aantal medereizigers. Dit was erg gezellig!

Morgen bezoeken we Dublin met een stadstour en een vrije middag/avond.

• 30 Juli 2016 - 11:32

Cees:

Was weer geslaagd zo te lezen!