Dag 8 - Reisverslag uit Castleisland, Ierland van Daan en Lily - WaarBenJij.nu Dag 8 - Reisverslag uit Castleisland, Ierland van Daan en Lily - WaarBenJij.nu

Dag 8

Door: Daan en Lily

Blijf op de hoogte en volg Daan en Lily

28 Juli 2016 | Ierland, Castleisland

We hebben vandaag de beroemde ‘Ring of Kerry’ gereden, een prachtige rondweg over een van de schiereilanden van het graafschap Kerry. We hebben genoten van mooie vergezichten, bergen, dalen en rotskliffen. Het weer was afwisselend in de bergen. Hoog in de bergen zie je de regen hangen. Dan breekt opeens de zon door en 5 minuten later kan het weer gieten. Helaas was het ook mistig waardoor sommige vergezichten verloren gingen. Maar ach dat is typisch Ierland en maakt het geheel wel erg mooi.

Tijdens de eerste stop hebben we een schapenboer ontmoet. Hij vertelde alles over het houden van schapen in de bergen. Hij stelde verschillende schapensoorten aan ons voor waaronder ook het schapenras uit Friesland.
De schapenboer traint Border Collies en heeft laten zien hoe hij dat doet. De voorstelling was met 2 verschillende getrainde Collies. Alle honden leren 4 commando’s; stop, gaan, rechts en links. Alleen elke hond leert daar verschillende woorden/geluiden voor. Het was prachtig om te zien hoe de honden helemaal in hun element zijn als ze zo mogen werken en doen waar ze voor gefokt zijn. We zagen er veel in van Saartje. Platliggen en gaan!

We vervolgden onze reis de bergen in. Langs de kust hoog in de bergen hadden we onze lunchstop. Het uitzicht veranderde in een kwartier van redelijk zicht naar geen zicht. Bizar hoe snel de mist ontstaat.
Hierna reden we door naar het natuurgebied Killarney National park nabij het stadje Killarney. Veel stadjes en dorpjes beginnen met Kill dat kerk betekent. In de nationale parken mogen geen gemotoriseerde voertuigen rijden. We hebben daarom een tocht gemaakt met paard en wagen. Dit was erg leuk. De stop was bij een oud kasteel nabij het meer Loch Learn. We hadden een mooi uitzicht op de bergen.
Vanavond dineren we in de pub van het hotel. Morgen vertrekken we naar ons laatste verblijf van deze vakantie, de hoofdstad Dublin.