Dag 5 - Reisverslag uit Claremorris, Ierland van Daan en Lily - WaarBenJij.nu Dag 5 - Reisverslag uit Claremorris, Ierland van Daan en Lily - WaarBenJij.nu

Dag 5

Door: Daan en Lily

Blijf op de hoogte en volg Daan en Lily

25 Juli 2016 | Ierland, Claremorris

Van Killeybegs naar de klippen van Slieve League. Deze klippen met een hoogte van ruim 700 m behoren tot de hoogste van Europa. De bus kon ons niet naar boven brengen. We moesten daarom overstappen in kleine pendelbusjes. Een smalle en bochtige weg bracht ons naar een uitkijkpunt en vanaf daar kon je zelf nog verder omhoog lopen. Het was super gaaf om te zien. Wat een uitzicht over de Atlantische oceaan en over de klippen, prachtig! Het was droog, maar de wolken hingen wel erg laag. Dit gaf een mysterieus effect in de bergen. De schapen die er vrij rondlopen zijn echte waaghalzen. Sommige wagen zich aan de randen.

De overnachting zal zijn in Claremorris, maar onderweg zijn we nog twee keer gestopt. Eerst in Donovan de hoofdstad van de provincie. Hier hebben we even geluncht en een klein kasteel bekeken. Het was een erg druk stadje.

Ook hebben we nog een stop gemaakt bij een porseleinfabriek. Hier maken ze handgemaakte serviezen e.d. Het bleek dat de Ieren hier dol op zijn. Het is erg klassiek met tierelantijntjes. Wel knap gemaakt vakmanschap. De gemiddelde opleiding duurt jaren voor een medewerker een tuit aan een theepot moeiteloos kan bevestigen.

Aangekomen in het hotel bleek deze over een zwembad te beschikken. We hebben nog even een half uurtje gezwommen. Daarna konden we aanschuiven voor het gezamenlijke diner. Dit was gezellig en lekker. We kropen vroeg onder de wol.

• 30 Juli 2016 - 09:35

Cees: