Dag 1 - Reisverslag uit Dundalk, Ierland van Daan en Lily - WaarBenJij.nu Dag 1 - Reisverslag uit Dundalk, Ierland van Daan en Lily - WaarBenJij.nu

Dag 1

Blijf op de hoogte en volg Daan en Lily

21 Juli 2016 | Ierland, Dundalk

We zijn aangekomen in de Republiek Ierland. Want daar gaan wij de komende 10 dagen doorheen reizen. Nadat we vorig jaar in de VS op een groepsreis zijn geweest, hebben we er ook dit jaar voor gekozen een rondreis te gaan maken. De keuze viel uiteindelijk op Ierland. Het moet een mooi en ruig land zijn. Daar we van de natuur houden hebben we gekozen voor deze reis.
Vanmorgen vroeg werden we naar Schiphol gebracht door papa Jaap. Wat een drukte was het op Schiphol, zoveel nationaliteiten er rondliepen. Het inchecken ging erg langzaam. Je kon van tevoren nog niet inchecken of bij zo’n computer waar Schiphol bezaait mee is. Nadat we door de douane waren konden we gelijk boarden. Helaas had de vlucht ruim een uur vertraging. Er waren administratieve problemen m.b.t. de reizigers. Uiteindelijk vlogen we in een ruim uurtje naar Ierland. Hebben jullie ons vliegtuig nog gezien? Want we gingen over de Kaagbaan;)
Om 15 uur vetrokken we richting Dundalk. Dit is een stadje tussen Dublin en Belfast in het noorden van Ierland. Halverwege de reis stopten we in Brú na Bóinne. Dit is een plek waar een aantal oeroude grafheuvels zijn gevonden (ongeveer 6000 jaar oud). We konden helaas niet de grafheuvels bezoeken. Daar staat een wachttijd van 3 (!) jaar voor. Wel konden we het bezoekerscentrum in. Gelukkig was er ook een restaurant zodat we een hapje konden eten.
Om 17.30 uur arriveerden we in het hotel. Mooi en chique is het hier. Het is een zaken/congres hotel net buiten de stad. ’s Avonds hadden we een gezamenlijk diner met alle medereizigers. We aten met 6 andere reisgenoten aan tafel. Dit was erg gezellig en we hadden goede en leuke gesprekken aan tafel. Na het eten hebben we nog een wandeling gemaakt met deze mensen. Lastig om de weg te vinden hier. De woonwijken zijn als een soort vestingen gebouwd, compleet met muren eromheen. Onbegrijpelijk. De bouwstijl is erg grauw. Het lijkt veel op Engelse wijken.
Nu bijkomen van deze dag.

• 21 Juli 2016 - 23:20

Jaap Kruik:

Fijn dat jullie vakantie is begonnen. Ik ga jullie volgen

• 22 Juli 2016 - 07:42

Aat En Joline Kruik:

Nog een hele mooie reis toegewenst! Wij hebben goede herinneringen aan Ierland!.

• 22 Juli 2016 - 08:09

Petra Witteman:

Hoi,
    Leuk naar Ierland en ik ga je volgen, zo dichtbij iemand volgen is speciaal.
    veel reisplezier, groeten Petra

• 22 Juli 2016 - 09:11

Corry En Jan Van Der Geest:

Ierland lijkt ons ook een prachtig land. Wij wensen jullie heel veel plezier. Heel leuk dat we jullie via het verslag zo kunnen volgen.
    Groet Jan en Corry

• 22 Juli 2016 - 10:21

Marjan En Nico:

Hoi Daan en Lily.
    Een mooie rondreis gewenst en veel genieten! !
    We zijn benieuwd naar jullie verhalen.
    Groetjes Nico en Marjan

• 22 Juli 2016 - 14:19

Petra De Vreede:

Hoi vakantiegangers! Wat leuk dat jullie weer een verslag maken. Ik ga jullie zeker volgen en wens jullie een mooie vakantie, veel plezier en rust lekker uit;-). Groetjes Petra

• 23 Juli 2016 - 22:44

Wil Gijsen:

Lijkt me een mooi land met een rijke historie...geniet er van. Wij doen het wel met Zeeuw Vlaanderen l
    Langs het strand van Breskens samen met de kinderen van Denise, naar haaientanden lopen zoeken...uiteindelijk gevonden in de souvenirswinkel. Bricky had het ook naar haar zin, ze is doodmoe van het strand. Maak er een leuke reis van, we blijven jullie volgen, en doe St.Patrick de groeten....