Dag 20 - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Daan en Lily - WaarBenJij.nu Dag 20 - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Daan en Lily - WaarBenJij.nu

Dag 20

Door: Daan en Lily

Blijf op de hoogte en volg Daan en Lily

05 Augustus 2015 | Verenigde Staten, Los Angeles

Om 9 uur begonnen we aan de stadstour door LA, nadat we eerst genoten hadden van een super ontbijt! Het is ongelofelijk hoe druk het op de weg is in deze stad. Als inwoner van deze stad ben je niks zonder auto. Het openbaar vervoer is erg slecht, waardoor er minimaal een paar miljoen auto’s elke dag op de weg zijn. De reistijd gaat niet in miles maar in tijd.

De stadstour begon bij Venice Beach. Een leuke badplaats met veel surfers en skaters. De gebouwen zijn als kunstwerken beschilderd. Erg leuk was het hier. De 2e stop was bij Beverly Hills. Een stadje middenin de grote stad LA. Hier zijn we gestopt bij de farmermarket. Hier is elke dag een markt met van oudsher producten van de boeren rondom de stad. Tegenwoordig is het vooral veel restaurantjes van alle soorten pluimage. In de middag reden we naar Hollywood. Hier stopten we bij het hotel waar de oscars jaarlijks worden uitgereikt. Aan de achterzijde had je goed uitzicht op het Hollywood bord. We zijn de Hollywood boulevard afgelopen waar we verschillende sterren van filmsterren en muzikanten hebben gespot en gefotografeerd. Als laatste stop reden we naar het oudste stadsdeel dat door de Spanjaarden in 1770 is gesticht. De gebouwen waren in de adobe stijl van Mexico.

’s Avonds zijn we naar de kustlijn van Long Beach gelopen. Hier ligt het oude lijnschip de Queen Marry in de haven. Dit schip wordt tegenwoordig als hotel gebruikt. Het is in de oorlog gebruikt als troepenschip en daarvoor en daarna als passagiersschip. Na een stuk wandelen kwamen we in het deel van het stadje waar restaurantjes zijn. Als afsluiting van de vakantie hebben we heerlijk gegeten bij een Argentijns restaurant.

Toen we terug kwamen in het hotel hadden we nog een leuk gesprek met een aantal medereizigers en Maria, onze reisleider. Rond 22.00 u gingen we slapen, want we worden rond 3.00 u vannacht gewekt voor de terugreis. We vliegen om 7.15 u naar Washington en vanaf daar naar Schiphol. Door het tijdverschil landen we op donderdag 7.15 ’s ochtends.

We kijken terug op een heerlijke vakantie, waarin we veel beleefd en ervaren hebben. We bedanken jullie voor het volgen van onze reis en voor het zakgeld ;)

Groetjes Lily & Daan