Dag 18 - Reisverslag uit Santa Maria, Verenigde Staten van Daan en Lily - WaarBenJij.nu Dag 18 - Reisverslag uit Santa Maria, Verenigde Staten van Daan en Lily - WaarBenJij.nu

Dag 18

Door: Daan en Lily

Blijf op de hoogte en volg Daan en Lily

03 Augustus 2015 | Verenigde Staten, Santa Maria

Een mooie rit langs de kust bracht ons vandaag naar Santa Maria. We vertrokken om 8.00 vanuit Oakland, San Francisco. De eerste stop was in Monterey, een dorpje aan het strand. Heerlijk even genoten van de zee en vooral van de heerlijke lucht. Het ruikt toch anders van een grote stad naar de zee.

Een nieuwe bezichtiging in het programma van Kras was de 17 miles drive. Dit is een 17 miles (+/- 27 kilometer) lange weg, door een natuurpark, langs de kust. Deze moeten ze er in houden! We zijn gestopt bij prachtige uitkijkpunten met zicht op de Pacific. We hebben zeehonden gezien en zelfs een glimp opgevangen van een walvis. Dit was erg in de verte, dus daar hebben we helaas geen foto van kunnen maken. We stonden met z’n vieren op een lage rots te staren over de zee opzoek naar een glimp van een zeehond of walvis, maar hadden niet in de gaten dat het vloed werd, haha… je raad al wat er gebeurde. :p

In het plaatsje Carmel hebben we heerlijk in een parkje geluncht. We kopen nu iedere keer brood in een supermarkt met vleeswaren en picknicken dan ergens in de buurt, aangezien bijna alles hier fastfood is en je niet ergens een lekker broodje kan kopen.

We vervolgden onze reis naar Santa Maria, een klein stadje op de weg naar Los Angeles.

Morgen vertrekken we naar Los Angeles via Santa Barbara.

Groetjes, Daan & Lily