Dag 17 - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Daan en Lily - WaarBenJij.nu Dag 17 - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Daan en Lily - WaarBenJij.nu

Dag 17

Door: Daan en Lily

Blijf op de hoogte en volg Daan en Lily

02 Augustus 2015 | Verenigde Staten, San Francisco

Na het avontuur van gisteren, mochten we vandaag een uur langer uitslapen. Heerlijk! Vandaag stond de stadstour door San Francisco op het programma. We zijn door Chinatown naar het Capital Statebuilding gereden. Het viel ons op dat er veel zwervers in deze stad zijn. Overal waar je keek zag je nog mensen op straat slapen, verschrikkelijk!

Vervolgens zijn we naar Golden Gate Park gereden. Wij dachten daar in een rustig park te komen met veel groen en stukjes gras om op te chillen, maar helaas stopten we op de toeristische plek. We hadden het dan ook snel weer gezien en vertrokken naar de Golden Gate Bridge. Na een korte file reden we de gigantisch grote brug over. De bouw van deze brug duurde meer dan 4 jaar en koste 35 miljoen dollar. Elk jaar rijden er meer dan 40 miljoen voertuigen over de brug. Dat zijn er per dag meer dan 118.000! Aan de overkant van hadden we een prachtige fotostop.

We reden terug over de brug naar pier 43.5, the Ficherman’s warf. Hier hadden een aantal medereizigers een optionele tour op een boot. Wij begonnen vanaf hier met onze vrije middag. We besloten de stad voor een deel te bewandelen. Het was een leuke wandeling door Chinatown naar het centrum. Je gaat voor een deel heuvel op, heuvel af. Er wonen in San Francisco ontzettend veel Chinezen. Ongeveer 1/3 van de inwoners is Chinees. De Chinese winkels liggen vol vreemd etenswaren, van octopussen tot een kilozak vol met sardientjes en dingen waarvan wij niet wisten wat het was.

Onderweg wilden we een mooie kerk bekijken. Daar was net een bruiloft bezig. Je mocht daar getuige van zijn. We zijn even binnen geweest. Het was typisch Amerikaans inclusief 5 bruidsmeisjes/ 5 bruidsjongens. Hierna zijn we verder gelopen naar de hoofdstraat van de stad; de Market. Hier hebben we nog wat geshopt, waarna we met de tram zijn teruggereden naar pier 39. De trams zijn mooi ouderwets, deze was van 1950. Nadat we gegeten hadden bij Surfclub Wipe Out, gingen we nog even winkelen op de pier. Hier hebben we nog wat leuke kleding gekocht. Om 20 uur reden we met de bus terug naar het hotel, omdat de BART het weekend niet reed.

Morgen vertrekken we naar Santa Maria via Monterey en Carmel.

Groetjes, Lily & Daan

• 04 Augustus 2015 - 21:45

Ria Van Nieuwkoop:

Hoi Daan en Lily,

Was een beetje achter met jullie verslagen lezen maar wat maken jullie veel mee, het is ook nooit saai..
    Wat een gave reis zeg! Geniet nog even de laatste dagen

Liefs Kees en Ria

• 05 Augustus 2015 - 07:11

Pras:

Geniet er nig even lekker van!