Dag 16 - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Daan en Lily - WaarBenJij.nu Dag 16 - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Daan en Lily - WaarBenJij.nu

Dag 16

Door: Daan en Lily

Blijf op de hoogte en volg Daan en Lily

01 Augustus 2015 | Verenigde Staten, San Francisco

Vanmorgen bezochten we een natuurpark in de Sierra Nevada gebergten. Het gebied Yosemite. Het park heeft enorm hoge, stijlen granieten rotsen met prachtige valleien. In de valleien staan enorm hoge bomen. We hebben ons hier prima vermaakt. 1 van de hoogtepunten was de waterval van de rotsen van ruim 300 meter hoog. Schitterend. Het gebied is vruchtbaar door de invloed van de oceaan, het contrast met de granieten rotsen maakt het Yosemite park erg bijzonder.

Na de lunch vertrokken we naar de stad San Francisco, aan de oceaan gelegen. Om 19.00 uur kwamen we daar aan. Onderweg veranderde het klimaat en het land en wat vooral opviel het zonlicht. Blijkbaar heeft Californië de naam golden coast niet alleen voor het goud dat er ooit gevonden is. Ons hotel is gelegen in Oakland, een stadje dat aan de overkant van de baai nabij San Francisco ligt.

Jacob onze chauffeur wilde graag ’s avonds de stad ingaan en vroeg wie er mee wilde. Dat leek ons wel een leuk idee en samen met nog 8 mede reizigers zijn we naar San Francisco gegaan. De snelste manier is met de BART. Grappige naam voor een metrolijn. Deze gaat onder de baai door naar het centrum van San Francisco. Na een mooie wandeling over de verschillende pieren hebben we met elkaar gegeten aan pier 39 in het restaurant Fog Harbor (nee niet F*ck) haha, een visrestaurant.

We moesten op tijd terug om de metro te halen. We probeerden met de tram die in de stad rijd naar de metrolijn te rijden, maar dat duurde lang voor de eerstvolgende zou komen. Toen hoorde we tijdens het wandelen iemand zeggen: He you guys need a ride? Bleek dat er een taxichauffeur van een Limousine (geen geintje) ons wel wilde brengen naar de BART. Voor 3 dollar pp. Het was even proppen maar het paste. Dat waren 10 bijzondere minuten. De metro hebben we op tijd gehaald.

Morgen gaan we een stadstour maken in San Francisco en hebben we vanaf 14.00 uur een vrije middag.

Groetjes, Lily & Daan