Dag 12 - Reisverslag uit Bryce Canyon City, Verenigde Staten van Daan en Lily - WaarBenJij.nu Dag 12 - Reisverslag uit Bryce Canyon City, Verenigde Staten van Daan en Lily - WaarBenJij.nu

Dag 12

Door: Daan en Lily

Blijf op de hoogte en volg Daan en Lily

28 Juli 2015 | Verenigde Staten, Bryce Canyon City

Wat zullen we vertellen over de Mormonen. De dag begon met een korte citytour door Salt Lake City. Lily wilde wat meer weten over de Mormonen, dus Daan had haar verwezen naar de epische aflevering van South Park over de Mormonen (domdomdomdomdom).

Tijdens de citytour hebben we het tempelsquare, de tempel, capital statebuilding en nog meer gebouwen bekeken. De mormoonse kerk is gesticht door Joseph Smith in 1830. De mormonen zijn eerst van de oostkust van Amerika naar Illinois verhuisd door vervolging van hun geloof. Nadat Smith gelyncht is (echt gebeurt), is een groot deel van de mormonen door vervolging naar het westen getrokken met handkarren of huifkarren. Rond 1840 kwamen ze aan bij het Great Salt Lake waar de toenmalige leider Young besloot daar de kerk te stichten. Voor wie meer wil weten over deze excentrieke religie zie Wikipedia of het YouTube filmpje South Park mormonen. Tot dusver de mormonen met hun gelovige hormonen ;)

(domdomdomdomdom)

De reis ging verder in zuidelijke richting naar het Coloradoplateau. Van deze streek hebben we vorige week de zuidelijke gebieden Grand Canyon, Canyonlands, Monumentvalley en Arches bezocht. Vandaag bezochten we het noordelijke park Bryce Canyon. Een gebied met zandstenen bergen waar door erosie van water, ijs, wind en sneeuw een spel van stenen torens, bogen en pantheons zijn ontstaan. We hebben hier mooi gewandeld en foto’s gemaakt.

We overnachten in het kleine Bryce City dat welgeteld 1 straat telt, maar vol staat met 2 grote hotels en een aantal winkeltjes. Na een maaltijd en 1 lekker ijsje voor 2 (2 bolletjes ter grote van 4 bollen) zitten we nu ons dagverslag te schrijven. Morgen vertrekken we naar Zion en daarna rijden we naar Las Vegas waar we onze reis zijn gestart.

Groetjes Lily en Daan

Cees, antwoord op je vraag: we hebben tot nu toe 1381 foto’s geschoten ;)
Petra, veel plezier in Amerika!!

• 28 Juli 2015 - 14:21

Corry Van Der Geest:

Ha Daan en Lily, Wat geniet ik iedere dag van jullie reisverslag. Bryce Canyon vonden wij, ondanks de regen die we daar hadden, prachtig. Nog veel plezier gewenst in de komende dagen. Wat gaat het snel he. Gr. Corry

• 28 Juli 2015 - 15:42

Cees:

JOSEPH SMITH WAS CALLED A PROPHET, dumdumdumdumdum!

Gr cees