Dag 11 - Reisverslag uit Salt Lake City, Verenigde Staten van Daan en Lily - WaarBenJij.nu Dag 11 - Reisverslag uit Salt Lake City, Verenigde Staten van Daan en Lily - WaarBenJij.nu

Dag 11

Door: Daan en Lily

Blijf op de hoogte en volg Daan en Lily

26 Juli 2015 | Verenigde Staten, Salt Lake City

Jeeeeej!!! Vandaag zijn we 1 maand getrouwd!!! (en een jaar geleden dat Daan, Lily ten huwelijk vroeg ;)!!!)

Vanmorgen ging de wekker om 6.15 uur. We hadden een lange rit voor de boeg. Om 8 uur vertrokken we in zuidelijke richting door het Yellowstonepark. Hier hadden we na 2 uur rijden een mooie tussenstop aan een rivier met een grote waterval. De natuur van Yellowstone is schitterend. Veel schakeringen groen, veel naaldbomen, bergen, rivieren en meren en bovenal wilde dieren. De zomer duurt hier maar kort; vanaf juni tot en met september, daarna begint het te sneeuwen tot mei.

De reis vervolgde zich door het Tetonpark. Dit is een natuurgebied dat zuidelijk van Yellowstone ligt en vernoemd is naar de puntige bergen de Tetons. Hier hadden we nog een mooie fotostop. De hoogste bergen zijn ruim 4000 meter hoog. We zagen in de verte een arend vliegen, prachtig!

De middagstop was in het plaatsje Jackson, dat in de bergen ligt in de staat Wyoming. Een stadje dat de oude stijl van het westen uitstraalt. Het ligt midden in het dal. We hebben lekker gegeten in het park. We halen de laatste dagen in de supermarkt brood en ham en pikken wat creamcheese bij het ontbijtbuffet in de hotels mee. Zo hebben we een ‘gezonde’ lowbudget lunch ;).

Hierna reden we door naar de hoofdstad van Utah, Salt Lake City. Het was nog een flink eind, we waren pas 20 uur in het hotel. De reis was wel mooi, dwars door de vruchtbare, groene staat Idaho naar het noordelijk deel van Utah, waar het erg warm en droog is. Nog even een avondmaaltijd bij Denny’s en naar bed. Douchen hebben we maar een keertje overgeslagen, want het hotel viel erg tegen :(.

Groetjes, Lily en Daan

• 28 Juli 2015 - 08:50

Jantien:

Hey Hey,
    Wat een mooie datum inderdaad en wat gaat de tijd toch snel! ;) Super dat jullie het zo naar je zin hebben, ben stiekem wel een beetje jaloers haha. Geniet lekker verder en ik hoop dat het volgende hotel beter is!
    Xx