Dag 7 - Reisverslag uit Cheyenne, Verenigde Staten van Daan en Lily - WaarBenJij.nu Dag 7 - Reisverslag uit Cheyenne, Verenigde Staten van Daan en Lily - WaarBenJij.nu

Dag 7

Door: Daan en Lily

Blijf op de hoogte en volg Daan en Lily

24 Juli 2015 | Verenigde Staten, Cheyenne

Het is alweer woensdag. De tijd vliegt hier in de States. Vanmorgen hadden we zowaar een uitgebreider ontbijt inbegrepen bij de overnachting. Dat viel goed in de smaak. Ook het hotel was erg sjiek en modern. Om 8 uur vertrokken we voor een stadstour door Denver. Dit is een mooie, groene stad dat op een mile hoog ligt aan de voet van de Rockies in Colorado. Het is bijzonder om te zien hoe druk de steden zijn en hoe dunbevolkt het land eromheen is. Ons was aangeraden je te kleden op de Rockies, dus lange broek, schoenen en trui mee. Bleek het in de stad bijna 30 graden te zijn of 82 farenheit zoals de Amerikanen het zeggen. Pffff dat was erg heet!

Om 11 uur reden we naar het National Park Rockie Mountains, noord westelijk van Denver. Dit bleek een prachtige rit te worden. Ondertussen vertelde Maria onze reisleidster veel over de geschiedenis van de Rockies; over het ontstaan, de eerste bewoners en de verovering door de blanken vanaf de Goldrush in 1858, dat jaar is btw ook Denver gesticht. We stopten bij een aantal viewpoints op verschillende hoogtes om foto’s te maken. De hoogste stop was op 3595 meter. Vanaf daar kon je nog een klein stukje hoger lopen tot boven op de berg. Echt heel gaaf om zo hoog in het gebergte te staan! Pieken met eeuwige sneeuw, rotsige bergen (vandaar de naam) en eindeloos veel naaldbomen.

Om 14.30 u begonnen we met de duizelingwekkende afdaling. Dat was een lange rit. Eenmaal in het dal vervolgden we onze rit naar de hoofdstad van Wyoming, Cheyenne, vernoemd naar het Indiaanse volk dat hier oorspronkelijk woonden. Om 18 u arriveerden we in ons hotel dat in lodges is ingedeeld, het is net een bungalowpark. Het zwembad hadden we snel gevonden, want dat ligt bij ons voor de deur. Tijdens ons loopje naar onze kamer werden we aangesproken door een Amerikaans stel, de dame hoorde ons Nederlands spreken en raakte met ons aan de praat. Zij bleek in Nederland geboren te zijn en sinds 1970 in Californië te wonen. We hadden een leuk gesprek over Nederland en onze reis. Haar man, een echte Amerikaan, bleek een trotse bezitter van 2 Harley Davidsons te zijn. Ze zijn op reis naar South Dakota voor een concour van deze motoren. De beste man was heel enthousiast en nodigde ons uit om de motoren te zien. Daan wilde wel graag maar dan wel om foto’s te maken, al was het maar om Alfred van Dijk jaloers te maken ;). Één van de motors bleek een driewieler te zijn. We hebben een paar hele leuke foto’s laten maken. Als klap op de vuurpijl ging de motor nog even aan, dat was echt awesume dude! Wat een geluid en wat een trillingen, echt gaaf! Na een hug en bedankjes werden er door hun nog foto’s gemaakt samen met ons. Het is even wennen, de Amerikaanse openheid en vriendelijkheid. Je denkt, menen ze het echt? We zijn toch wat achterdochtig. Maar het is geweldig om mee te maken.

Na een klein uurtje zwemmen hebben we met z’n zevenen gegeten op het terras van het restaurant. Je kon vleesgerechten bestellen van de BBQ. De bijgerechten mag je naar believen pakken. Als afsluiting deden we nog een drankje in de lounge waar een heuse Country band speelde. We hebben ons zelfs nog even gewaagd aan een country dansje.
Morgen vertrekken we naar Cody, een cowboy stadje in het noord-westen van Wyoming.

Groetjes Daan & Lily

• 24 Juli 2015 - 08:11

Petra:

Hoi Daan en Lily,
    Geniet maar van die enthousiaste Amerikanen, als ze horen dat je vlak bij Amsterdam woont, dan hebben ze een en al oor. Wij met ons kleine landje. Als ze er geweest zijn, dan hebben ze vaak ook Parijs en Berlijn gezien in die zelfde week.
    wij vertrekken dinsdag naar Amerika, en ik heb er zo zin in, zeker met deze opwarming van jullie verslagen.
    groeten Petra