Dag 6 - Reisverslag uit Denver, Verenigde Staten van Daan en Lily - WaarBenJij.nu Dag 6 - Reisverslag uit Denver, Verenigde Staten van Daan en Lily - WaarBenJij.nu

Dag 6

Door: Daan en Lily

Blijf op de hoogte en volg Daan en Lily

22 Juli 2015 | Verenigde Staten, Denver

Vandaag zijn we van Moab naar Denver (de hoofdstad van Colorado) gereden. Een lange rit van 570 km. We volgden de Colorado rivier een tijd lang stroomopwaarts. Deze rivier ontspringt in de Rockie Mountains waar de staat naar vernoemd is. Indrukwekkend hoe het water van kleur en kracht verandert aan de hand van de omgeving. We zijn door verschillende landschappen gereden. Je ziet de natuur per kilometer veranderen. Van droog land in de woestijn met weinig begroeiing tot de mountains met rotsen en veel groen.

Halverwege de rit zijn we gestopt in Vail. Een wintersport dorp in Amerika, maar als je zou zeggen dat we in Oostenrijk waren, hadden we het ook geloofd. De Amerikanen apen graag Europese voorbeelden na.
’s Avonds zijn we aangekomen in Denver. Een grote stad met héél veel auto‘s. Ze doen hier liever alles met de auto i.p.v. het openbaar vervoer. Midden in de stad zijn 5 baans wegen aan beide kanten. We moeten haastig naar de overkant lopen als we over willen steken met het groene licht. Als avondeten hebben we heerlijke salades gegeten (we waren toe aan iets gezonds ;)).

Nu heerlijk chillen op de hotelkamer. Morgen bezoeken we het Rockie Mountain National Park. Daarna rijden we door naar het noorden, naar Cheyenne de hoofdstad van de staat Wyoming.

Groetjes, Daan & Lily

• 22 Juli 2015 - 08:28

Wil Gijsen:

Jullie maken wel een gweldige reis als ik dit zo lees....."rolletje"nog niet vol !

Was het ook niet mogelijk om een schnitzel te eten als ze toch alles naäpen.

Nog muziek gedraaid/gehoord van John Denver, jullie waren er toch.

Horens maar weer.

See you later in the bar.....

Wil

• 23 Juli 2015 - 08:13

Petra:

Hoi Daan en Lily,
    Denver daar bewaar ik mooie herinneringen aan, wij waren er toen op 4 juli, de onafhankelijksheidsdag met mooie parades en een art festival.
    Wat zien jullie mooie vergezichten en wat een natuur!
    veel plezier nog!
    groeten Petra

• 23 Juli 2015 - 20:55

Jennifer:

Hoi Daan en Lily,

Sorry, ik moest even een inhaal slag maken