Dag 3 - Reisverslag uit Page, Verenigde Staten van Daan en Lily - WaarBenJij.nu Dag 3 - Reisverslag uit Page, Verenigde Staten van Daan en Lily - WaarBenJij.nu

Dag 3

Door: Daan en Lily

Blijf op de hoogte en volg Daan en Lily

19 Juli 2015 | Verenigde Staten, Page

Vanmorgen waren we al om 6.10 uur wakker. Het wend snel om op tijd wakker te zijn. ’s Nachts hoorden we vaak de trein langs komen. Langs alle freeways (zoals de route 66) ligt namelijk een spoorlijn voor goederentreinen. We wilden een frisse duik in het zwembad nemen, maar toen we in onze zwemkleding bij het zwembad aankwamen bleek hij nog gesloten te zijn. Helaas, peanut butter :P

Na het ontbijt in het motel vertrokken we om 8.00 uur richten de Monument Valley. Dit is een natuurpark midden in het Navajo indianen reservaat. Op deze plek zijn veel oude westerns (bv met
John Wayne en Clint Eastwood) opgenomen. Onderweg zijn we gestopt in het stadje Kayente voor een vroege lunch. We liepen even weg van de groep om mooie foto’s te maken van het bijzondere gebied en werden meteen aangesproken door een vriendelijke Navajo man. Hij heeft ons een hoop verteld over de streek. De man vertelde dat alle bergen een naam hebben en dat de bergketen 90 mile lang is. Maar niets gaat voor iets bij een Navajo (lalala… geld! Haha).

Aangekomen in de Monument Valley hebben we een jeeptour door het park gemaakt. Dit was erg leuk en prachtig! De bergen die in de vallei staan zijn door miljoenen jaren van erosie ontstaan. Puntige of vierkante rotsbergen in verschillende vormen. De Navajo chauffeur vertelde ons veel over de namen van de bergen en de cultuur van de Navajo’s, bijvoorbeeld een puntige berg in de vorm van een vrouw die neerkijkt staat symbool voor moeder aarde. Er was ook een berg die op een olifant lijkt en er stonden drie statige smalle bergrotsen die de 3 zusters worden genoemd. Tijdens de rit, dat over lekker hobbelige wegen ging, sloeg het weer om van zonnig en warm naar een sterke koele wind met neerslag. Prachtig om mee te maken hoe snel het weer kan omslaan. De Navajo chauffeur vertelde dat als de regen en wind je aanraakt dit je jonger maakt. Daan heeft zijn hoofd dus even naar buiten gehangen.

Na dit bezoek reden we door naar het plaatsje Page waar een groot meer ligt dat stroomt in de Glen Canyon. Hier is in de jaren dertig een grote dam gebouwd, waardoor de Colorado rivier die hier stroomt, een groot meer is geworden voor drinkwater en recreatie voor de zuidelijke staten.

Nu zitten we lekker in ons hotelkamer na een heerlijke maaltijd in een leuk zaakje vlakbij het hotel.
Ook dit keer is het een queensize kamer; twee tweepersoonsbedden. Als we dus ruzie hebben kunnen we nog gescheiden slapen haha.

Groetjes Lily & Daan

• 19 Juli 2015 - 08:24

Jantien En Priscilla:

hahah wat een Daan actie! Daar moet Bart heen!
    Slaap lekker lieve vriendjes

• 19 Juli 2015 - 10:48

Wil Gijsen:

Hai, gaat lekker daar in Ummerrika...
    Nog western-opnames meegemaakt ?
    Zeker ook dubble wc-rollen in Page hahaha
    Keep going strong....
    Wil

• 19 Juli 2015 - 14:04

Ria Van Nieuwkoop:

Hoi Daan en Lily,

Leuk om te lezen dat jullie zo genieten,nog vele dagen te gaan.
    Groetjes uit Doetichem ook van kees

• 02 Augustus 2015 - 09:13

Corrie Hermans:

Leuk jongens, geniet er nog even van

• 02 Augustus 2015 - 09:14

Corrie Hermans:

Geniet er van.. Ik had me aangemeld, maar niks ontvangen.. Hebnu van Kees de verslagen.. Sjiek hoor